torsdag 4 oktober 2012

Kanelbullens dag och annat

Vår älskade son gör så fina framsteg, det gör mig så glad. Testar och utforskar saker, klättrar, kryper, stjärthasar och går. Igår hörde jag för första gången (och än så länge den enda gången) att det lät som han "nynnade". Grind har vi fått införskaffat oss, vilket vi inte behövde ha till storasyster. Lika så skåpspärrar! Kan erkänna att vardagen är inte lika stressfylld nu, som det var innan dessa skydd kom upp och på plats. Dottern är inne i en ny trots period, men även sviter ifrån allt vad som har hänt spelar självklart en roll. Hon ska få pröva en medicin för magkatarr och se om den kan hjälpa henne, då hon mår illa. Hon verkar trivas i skolan, och är duktig att göra sin läsläxa förutom denna veckan. Veckas läsläxa var lite svårare och svårare ord, och kombination med sömnen så blir det jobbigare. Så ikväll blir det till att läsa den för henne och så får hon själv läsa, Fredag till Fredag har de en ny bok och med en ny uppgift att göra. Idag ringde Läraren hem till mig, och berättade att dottern mådde illa, såg blek och trött ut. Sa till att jag kommer upp och hämtar, Men en sak är iaf säker, Sjuk är hon inte. I Måndags var jag och lillman på en "Öppna Förskola", betydligt bättre. Trevligare än det som erbjuds så här på hemmaplan. Märks tydligt att han gillar att vara där :) Idag var lilleman och lämnade 5 rör med blod, då 3 saker inte var helt bra med de tidigare proverna. Det är ju även Kanelbullens dag, jag bara måste få energi att orka baka några stycken sen. Vet inte egentligen vad jag ska skriva här inne, egentligen har jag jag jätte mycket att berätta men det sätter stop. Stop för att målet är ännu inte uppnått. Nästa Fredag ska min bil in på lagning igen, och där ryker flera tusen utöver de tusenlappar som vi nyss fick slänga ut. sura pengar! Dottern och jag stod förresten här om dagen på loppis och sålde, lärorikt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar