måndag 3 december 2012

Dr besök

Idag har jag och sonen och en vän till mig, vart på sjukhuset. Vi pratade lite om journalen, från den tiden då han var inlagd. Vissa saker blev direkt korrigerade, vissa saker fick läkaren prata in på diktafonen. En läkare som skrivit rader, som gjorde och gör ont. Läkaren idag frågade mig om vad jag ville, om han skulle ta detta med den läkaren, eller om jag skulle ta upp det med socialstyrelsen. Jag sa att han kunde prata med den dr, men jag kommer att ta detta med socialstyrelsen. Jag tog upp att de i journalen omnämnt mig väldigt mycket, vilket vi tycker är fel, för min mans talan framkommer inte i deras text. Så även när han suttit med på samtal med avdelningen, vart med på ronder, Så omnämns han inte. Till svar fick jag, att jag är framåt och pratar, vilket min man inte gör i den utsträckningen. Men då han inte alltid säger saker till dem, men vi har haft sammauppfattning. Så håller han med så säger han inte emot. Så även om vi var två på samtalet så blir inte formuleringen "föräldrarna", utan mor. Så hedan efter så är det min man som kommer att få lära sig att tala. Efter nästan två timmar är vi klara, blev bestämt att sonen skulle komma till den dr som vi var hos idag för bedömning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar