måndag 5 november 2012

Fixa & dona

Sen senast jag skrev har lillens garderob blivit påfylld av POP (polaren & Pyret) Samt några Me&I kläder. Tänkt att lägga ut några bilder på plaggen. Har vart i väg och beställt en ny Bädadrass på SOVA, dels behöver man byta ut dem lite oftare än själva madrassen, Men nu blev det tidigare än tänkt! Då IKEA's SKYDDAHÖGT inte har tålt att tvättas enligt Tvättråden, så har plasten under till spruckit! IKEA varuhuset som vi var på i helgen ville inte Reklamera den. (dock hade jag inte med mig kvittot och ska försöka leta upp det, om de nu inte var så att vi fick den i present!?) Men hon på IKEA vägrade ta emot reklamtionen och sa du har inget Kvitto som styrker när de köpte det, var inte villig att ens förslag knappa in de nr som står på tvättråds lappen, om de kunde säga något? Sen tyckte hon att det var förbrukningsvara, Men ska ett sådant SKYDDA HÖGT inte tåla att tvättas ett par ggr utan att gå i sönder??? SUR! ............................... Min man började ta tag i vårt fd gäst/arbetsrum Så nu är taket nästan färdig målat! Blev fint och lite sugen på att ha vårt sov rum där Men får fundera! :) Igår köptes & sattes en ny balkong dörr in, och två fönster Skall komma ikväll, men får se när min man orkar byta ut dem. Sen ska även toaletten på ovanvåningen fixas! Så i denna el nästa vecka så ska toalett fönstret (snetak)bytas ut. Sen börjas projektet med gäst toan. Inget märkvärdigt, bara finare och fräschare än nu! Sen ska jag fixa klädgaderoben som man går in i, sortera och måla om. Idag är jag trött och känner mig nere efter ha pratat om jobbiga saker, Hos kuratorn. Var på öppet hus med lilleman, handlat mat och ny färg. Nu sover han och jag ska nu vila innan det är tid att hämta dottern i Församlingshemmet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar