fredag 23 november 2012

Lite surt och sjukt / ME&I

I helgen hade jag me&I visningen, där en jag lärde känna via babymassagen som är försäljare. Beställningen gjordes den 19 el 20/11 men den 21? Startade rea på vissa plagg surt sa räven! Har mailat dem om det, om de kan vara såpass schyssta att dra av eller återbetala mellanskillnaden, vi får väl se om och vad de svarar!! Sen den 20/10 var jag hos min vän på me&i visning och shoppade en del, var av ett par byxor till mig. Den 25/10 anlände de till min vän. Körde dit och hämtade kläderna. Igår upptäckte jag att ena av de två sömmar i rumpan gått sönder och borta helt. Samt påbörjan till hål längst sömmen i skrevet. Har mailat dem ang detta med. Himlans trist & massa jobb. Så skickar jag in byxorna så får jag verkligen hoppas de tar dem som reklamation Och inte skyller på "normal slitage" som många företag skingrar sig med att svara kunderna. I Onsdags hade jag ett jobbigt möte, personen har gjort en så illa. Och under tisdagen var jag lätt irriterad och sur, spänd inför att prata med personen. Onsdagen hade jag innan mötet taggarna utåt, på mötet med personen där jag hade vittne så blir jag så trött och irriterad på människan som gjort mitt/vårt liv så jobbigt, Att personen sitter där och berättar hur mkt den har jobbat och där med Inte orkat besvara frågorna skriftligt ifrån mig, Personen berättade att hen vart "mobbad" av annan kollega, en duktig person har fått sluta. Personen la upp allt som om hen vore ett offer, men jag sa bara till personen: Jo tack vi har & vi mår fortfarande dåligt av vad du har åstadkommit, men de är som för alla att bara RESA SIG UPP GÖRA SITT JOBB! Jag struntar blankt i att hen vart sjukskriven, jag vill bara ha personens erkännande om fel, brott samt tjänstefel denna personen har gjort. Muntligt erkännande fick vi. Trots att sjukhus chefen, samt personens chef är underrättad vad personen har gjort, vilka brott som sekretess brott samt inte följt läkarnas egna ed. Så kommer cheferna inte anmäla hen för detta, utan återkoppla till berörd person. Detta finns det bevis på. Nu behöver vi bara vänta in lite olika svar, sen är frågan hur & vem vänder man sig till för att föra en opartisk utredning av det hela! Vissa saker kan man "ta", andra saker så räcker inte ett erkännande och ett låtsas förlåt. Personen har begått brott mot mig, och detta skall upp till ytan! Förövrigt är den lille Hostig & förkyld menar feberfri idag och bara legat på 37,8. Vaknade 01:50 nu, och har nu 03:09 sommar om, så de ska lilla mamma Göra med för snart ringer klockorna och då tid att stiga upp och få iväg dottern till skolan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar